SEO-tekst giver synlighed i søgemaskinerne

Hvis du arbejder med søgemaskineoptimering af din hjemmeside, kommer du ikke uden om at skrive SEO-tekster. Og i denne sammenhæng taler vi om den organiske søgemaskineoptimering, hvor målet er at få en placering på de øverste organiske pladser på side 1 i søgemaskinerne.

Google elsker (godt) indhold

Måske har du hørt udtrykket ”content is king”? Det er et udtryk, der henviser til, at indhold er guld værd i forhold til synlighed i søgemaskinerne. Og det er her, SEO-teksterne kommer ind i billedet. En SEO-tekst i dag er ikke en tekst, hvor du nævner dit søgeord så mange gange som muligt og ellers bare fylder teksten ud med en sludder for en sladder. Nej, indholdet skal være godt. Og med godt mener vi: Det skal være relevant indhold, der giver læserne værdi i forhold til det emne, teksten handler om.

Google hader kopieret indhold

Når du skriver SEO-tekster er det totalt forbudt at skrive den samme tekst flere steder på nettet. Det hedder dobbelt indhold eller duplicate content, når samme tekst ligger på flere forskellige sider på nettet. Når teksten er ens, ved søgemaskinerne ikke, hvilken side der er vigtigst. Og kopieret indhold, bliver bestemt ikke anset af søgemaskinerne som kvalitetsindhold. Derfor kan det gå ud over placeringen i søgeresultatet, hvis du ikke har unikke tekster.

Synes du, det lyder lidt besværligt? Du behøver jo heldigvis ikke skrive SEO-teksterne selv. Kontakt os og få os til at hjælpe med det. Ring på 41 41 53 85 eller skriv til This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.