E-mail markedsføring – tør du lade være?

Denne overskrift er lidt kæk. Og det er den for at vise et eksempel på, hvordan en overskrift i en nyhedsmail til dine potentielle kunder kunne se ud. Teksten i emnefeltet kunne være: ”Tør du lade være?” Idéen er at vække modtagerens nysgerrighed, så han eller hun åbner mailen og læser din mail. For selvfølgelig er der kamp om opmærksomhed – også i folks indbakker.

Direkte adgang til din kundes indbakke

Den store fordel ved at skrive e-mails til dine nuværende kunder og potentielle kunder er, at du dumper direkte ind i deres indbakke. De fleste mennesker tjekker mails flere gange dagligt og hvis de ikke lige har tid til at læse din mail med det samme, er der sandsynlighed for, at de læser den på et senere tidspunkt. Især hvis du har kræset om dit emnefelt, så modtageren simpelthen ikke kan lade være med at åbne mailen.

Fuld kontrol over din kontakt til kunderne

Den anden store fordel ved e-mail markedsføring er, at der ikke er andre, der har indflydelse på din kontakt med dine abonnenter. Med det mener vi, at når du først har fået tilladelse fra den enkelte person til at sende vedkommende e-mails, så kan du til hver en tid sende mails ud direkte til modtageren. Hvis du fx bruger Facebook, Linkedin og andre platforme til at komme i kontakt med din målgruppe, så er du netop afhængig af de forskellige platforme. Både på godt og ondt, alt efter hvilke ændringer eller tiltag der kommer på de forskellige platforme.

Gør det nemt for kunderne at huske dig

Når du med jævne mellemrum dukker op i dine kunders indbakke, betyder det, at de bliver mindet om dig. Vi kan måske finde på at tænke: ”Jamen, de ved da udmærket, hvem vi er og hvad vores firma tilbyder.” Ja, måske. Men det kan jo også være, at dine kunders hverdag er lige så travl som din egen og at de ofte griber fat i det, der er nemmest dvs. lige ved hånden. Og selv om du en gang for 1 år siden fortalte kunden ved et møde eller i en nyhedsmail, at du tilbød produkt A, så kan det jo godt være, at kunden har glemt for. Fordi da du fortalte om produkt A, havde kunden slet ikke brug for det produkt. Og derfor brugte han eller hun ikke energi på at huske det.

Få hjælp til at skrive dine tekster til nyhedsmails: Ring på 41 41 53 85 eller skriv til This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ps. Vi kan også hjælpe med grafisk opsætning af nyhedsmailen og udsendelse samt implementering af tilmeldingsboks på din hjemmeside.